Wednesday, October 28, 2009

♥ ada apa dengan cinta ? ♥

baru2 ni... i ngan hubby layan 'ada apa dengan cinta'...
filem indon yg i rase sampai bile2 pun i mmg suke cite ni...

actually ayie, adik i yg feelingf2 beli cd nye..

ntah kenape haya dia jer yg tau... :)

bile tgk balik ari tu... teringat balik kisah lama...
mase tu thn 2003... hubby br2 nak ngorat i...

time tu tgh tgk cite ni kat tv la... kazen i eena dok sms2 i..

kate nye hubby nak mintak no tepon...
mase tu i jual mahal...
tp at last i bg jugak... :)

ari tu mase tgh tgk balik cite ni.. i bgtau kat hubby psl ni...
dia blh ckp tak de lah... mane ade dia mintak...

eleehhh.... malu ler tu.... hehehe...

i suke tgk 'CINTA'... cute...

'RANGGA'... dlm cite ni mmg sesuai sgt dgn CINTA...
owh.. feeling nyer i... hehehe...


ni saje i nak share puisi2 diorang dlm cite ni...
happy reading & feeling2.... hik..hik..hik...

♥♥♥♥♥
ketika tunas ini tumbuh
serupa tubuh yang mengakar

setiap nafas yang terhembus adalah kata

angan, debur, dan emosi bersatu

dalam jubah berpautan

tangan kita terikat, lidah kita menyatu

maka setiap apa yang terucap

adalah sabda pandita ratu

ahh.. di dalam itu pasir

di luar itu debu

hanya angin meniup saja

lalu terbang hilang tak ada

tapi kita tetap menari

menari cuma kita yang tahu

jiwa ini tandu

bukan duduk saja..

maka kan kita bawa semua
karena..... kita..... adalah... SATU...


♥♥♥♥♥
perempuan datang atas nama cinta
bunda pergi karena cinta
digenangi air racun jingga dalam wajahmu

seperti bulan lelap tidur dihatimu

yang berdinding kelam dan kedinginan
ada apa dengannya...

ninggalkan hati untuk dicaci

namun sekali ini aku lhat karya syurga

dari mata seorang hawa

ada apa dengan CINTA ?

tapi aku akan pasti kembali dalam satu purnama

untuk mempertanyakan kembal cintanya..

bukan untuknya.. bukan untuk siapa...

tapi untukku, karena aku inginkan

itu saja...

♥♥♥♥♥

7 comments:

ieza said...

heheheh..jiwang gak kau ni yer ja....apa pun ...i like!!!

Pida_sanglang said...

he he he tgok pun ko...best bangat esp those yg pernah layannnn cinta ...aku sukaaaa

♥ G-Jã ♥ said...

ieza ~ jgn tipu aku kalau ko kate ko tak jiwang.. kalau lg karat ok.. hehehe...

sally ~ aku mmg dah byk kali tgk... suke sgt...

suray4 said...

sorry, tak minat!!

♥ G-Jã ♥ said...

aya ~ tak paksa pun..

suray4 said...

erm...ayat penyata la!
xsuruh reply pun!
aku penah tengok dulu cite ni
sepatah pun aku xpaham...so terus xminat

senorita_alynne said...

hahaha kak jija jiwang lah!!!~


I made this widget at MyFlashFetish.com.